Barnefotball

Lande IF er en klubb som i mange år har stått stille og kun fokusert på å overleve og ikke minst å spille ball, de siste par år har styret jobbet intenst med å endre dette og få klubben fremover – eller oppover om du vil.

I alle år har det vært det en drøm i Lande IF å kunne tilby barnefotball, men uten fast tilholdssted har dette vært kun en fjern drøm. Men så skjedde underet at vi inngikk en avtale med kommunen om å leie Opsundbanen mot at vi renoverer bygget og utfører vedlikehold på anlegget. Det var ett slitt, trist og mindre trygt bygg vi startet oppussing på i 2017. Nå er endelig huset trygt for alle som bruker det, med nytt elektrisk anlegg og renovert bad og garderober kan vi endelig sikte fullt mot barnelag.

03.05.2019

Nok en historisk dag i går når vårt juniorlag, Lande G09, spilte sin første seriekamp mot Berg Viking  på bortebane. En gledens dag dette, det er utrolig morsomt og endelig stille juniorlag i serien.
Gutta våre og deres trener gjorde en god figur og koset seg masse. Vi ser frem i mot mange flere junior kamper i 2019 og årene som kommer.

20.03.2019

Når vi skulle starte opp barnefotballen var tanken at vi skulle starte pent med ett lag for å se hvordan det går, men gledelig nok var pågangen fra foreldre og barn så stor at vi nå har barn som prøver seg hos oss oss i alder fra 6år og opp til 9år. I tillegg har vi aktivitets gruppe for 4-5 åringer med lek og morro.
Vi har til tross for pågang over all forventning litt problemer med å stille ett fullt lag i ett alderstrinn og vi søker derfor etter flere spillere i aldersgruppene 2010, 2011, 2012 og 2013.

Per i dag og frem til vår bane på Opsund er klar etter vinteren har vi treninger på Lande Skole på tirsdager kl 17:00.

Har du spørsmål eller bare ønsker å snakke litt rundt mulighetene kan Kjetil som er kontaktperson for alle lag per i dag nås på telefon 93019028 og via e-post leder@landeif. no.

07.02.2019

For kort tid siden inviterte vi foreldre til infomøte vedr oppstart av barnelag, her ble vi møtt med stor iver og glede.
Vi fikk en del gode tilbakemeldinger å jobbe med og arbeidet skjedde raskt innad i klubben.

Første trening for barn, alder 4-8 år starter allerede tirsdag 12.02.2019 kl 17:00 på Lande skole. Vi deler de inn i grupper basert  på alder.
Planen er at vi skal holde trening hver tirsdag til samme tid og på samme sted frem til gressmatten vår er klar for bruk etter vinteren.
Vi vil følge Sarpsborg skolenes ferieplan.

Vi har opplevd en stor etterspørsel av oppstart for 9åringer og vil innen kort tid invitere til ett nytt infomøte og ytterligere innspill fra foreldre.

Ønsker du ytterligere informasjon kan du ta kontakt med Kjetil Nordhavn på telefon 93019028 eller e-post leder@landeif.no.

21.09.2018

Vi hadde en stand på Opsunddagen 2018 der vi fikk noen interessenter, men ikke nok til å starte vårt første barnelag. Så vi fortsetter arbeidet og har opprettet en egen liten «task force gruppe» som jobber mot dette målet, og planen er at i 2019 har Lande IF sitt første barnelag.

Vi oppdaterer denne siden når det er ny fremgang i dette temaet. 🙂